Blog

Verbreed je horizon en verleg je grenzen door reizen, yoga en outdoor

Trekvogelpad etappe 17: Hoenderloo tot Loenen

Het laatste dagje van ons wandelweekend staat voor de deur. Koud vandaag! Met een ontbijtje achter de kiezen, rijden we naar de bushalte. Lotje zwaait naar de vrachtwagenchauffeurs en als ze toeteren begint ze in haar handjes te klappen. We zijn mooi op tijd vandaag...

We horen gestommel achterin de camper. Nieuwsgierig steekt JP zijn hoofd vanaf het bovenbed naar beneden. ‘Moet je kijken’, lacht hij, terwijl hij weer omhoog komt. Dus ook ik steek mijn hoofd door de opening van het dak. Staat ons kleine schatje met haar slaapkoppie...

Druk, werk, vakantie… onze wandelschoenen stonden alweer te lang onder de kapstok. De voorspellingen zijn ‘regen’, maar we wagen een gokje. Altijd fijn wanneer het dan de hele dag droog blijft. Vroeg in de morgen rijden we met de camper richting Otterlo. We gaan hem...

We hebben een rustig weekend voor de boeg, dus besluiten Trekvogelpad etappe 14 te lopen. Met de auto rijden we naar station Ede. Daar nemen we de trein naar Rhenen en lopen via Trekvogelpad terug. Vanaf Ede zijn de start- en stoppunten minder goed bereikbaar met het...

Al sinds 2015 werk ik voor mezelf, maar van visitekaartjes is het nooit gekomen. Tot vandaag! Hoe leuk. Een tijdje geleden werd ik benaderd door Drukwerknodig met de vraag of ik één van hun producten wilde testen. Visitekaartjes heb ik inmiddels écht nodig, dus: ‘Ja,...

Het begint goed. Staan we heel naïef om 09.05 uur bij de bushalte voor de camping om terug te reizen naar de beginplek, rijdt de bussen maar één keer per uur, en je raadt het al, hij is net weg. Het is zeker vier tot vijf kilometer naar de beginplek dus ik baal als...

Rond 08.30 lopen we richting dalstation Bellevue. Daar nemen we de kabelbaan naar het startpunt van onze Tour du Mont Blanc. De tas zit goed vol met alle bagage (en appels en mandarijnen die we geen twee weken in de auto willen laten liggen.😉) Inclusief water...

Dutch Mountain Trail etappe 4. De laatste dag alweer. Het is voorbij gevlogen… ohnee we zijn er nog niet. Ik ben sowieso benieuwd hoe het vandaag gaat want ik heb geen oog dichtgedaan. Doordat het gister begon te regenen moest ik als een gek de tent opzetten. Niet zo...

Denk je veel na, sta je vaak ‘aan’ of kan je wel wat ontspanning gebruiken? Wil je graag meer tijd voor jezelf en vind je het leuk om aan je gezondheid te werken? Dan nodig ik je uit om deel te nemen aan de yin yoga bij de Boerderijopvang in Luttelgeest. Lessen...

Dutch Mountain Trail etappe 3. Lekker wakker worden met de zon op het tentdoek. Wanneer ik m’n hoofd buiten het tentdoek steek om te kijken of het écht zulk mooi weer is, hoor ik: ‘Koffie?’ Het is de buurman. Niet veel later komt hij aanzetten met twee tuinstoelen:...

Met uitgeruste voetjes en een havermoutpapje achter de kiezen, starten we Dutch Mountain Trail etappe 2. Vandaag lopen we van Vaals naar Gulpen. Eerst een aantal kilometers over een asfaltweg om weer op de route te komen. Bij Vaals lopen we letterlijk op de grens....

Vandaag te voet van Leersum naar Rhenen, waar onze auto staat geparkeerd. Zeker 27km dus we moeten een beetje vroeg uit de veren. Het is altijd weer afwachten hoe tevreden Lotje is, dus hoe vaak we moeten stoppen. Gelukkig hebben we alle drie supergoed geslapen. Dus...

Na drie maanden veel te veel achter de computer te hebben gezeten, moet ik (van mezelf) naar buiten. We besluiten Trekvogelpad etappe 12 en 13 te lopen. Even uitwaaien. Met een overnachting bij Vrienden op de fiets, kunnen we weer twee dagen genieten. Omdat we met de...

Trekvogelpad etappe 11 begint op tijd. Rond 07.00 uur komen de eerste geluidjes uit de Deryan. We hebben gisteravond afgesproken om 08.00 uur gezamenlijk te ontbijten. En zoals ik al verwacht had, heeft Sjoerd weer flink uitgepakt. Hij heeft hotelschool gedaan en...

Om 07.00 uur horen we gestommel in de Deryan. De tent gaat van links naar rechts. Niet veel later, komen daar ook geluidjes bij, ‘ta ta ta.’ De koningin is wakker. Dat betekent dat ook aan onze nachtrust een einde is gekomen. Snel de boel inpakken, een kop koffie...

Buienradar check. De voorspellingen voor Trekvogelpad etappe 9 zijn goed dus we laten onze regenkleding thuis. Onderweg naar Maarn, waar we de trein naar Hilversum pakken, trekt de lucht dicht. Hoe verder we van huis zijn, hoe bewolkter het wordt, waarna we het...

Het startpunt van Trekvogelpad etappe 8 ligt niet om de hoek. Dus laat starten betekent laat thuis, en dat is niet handig met kleine meisjes die vroeg naar bed moeten. Daarom zitten we vandaag om 08.00 uur in de trein naar Weesp. Het Trekvogelpad heeft qua openbaar...

Tijdens het ontbijt besluiten we spontaan Trekvogelpad etappe 7 te lopen. Snel de trein in richting Amsterdam Centraal. Het is een paar kilometer lopen naar de route en we lopen verkeerd, dus rond 13.30 zijn we pas back on track. Trekvogelpad etappe 7: daar gaan we...

Trekvogelpad etappe 4. Voor het eerst sinds de corona-uitbraak staat er weer een wandelweekend op de planning. Het is bloedheet maar dat geeft niet. Na zo’n lange tijd thuiszitten zijn we extra gemotiveerd. Een andere leuke bijkomstigheid: Jacobyn loopt mee! Dit...

Afgelopen maand liep ik mijn eerste NS-wandeling, Woldberg Steenwijk om precies te zijn. Ik zag de routebordjes al regelmatig op stations en LAW’s, maar het kwam nooit in me op er één te lopen. Totdat we zondagmiddag nog even wilden wandelen maar zonder al teveel...

Ongelofelijk trots. Dat ik onderdeel mag zijn van dit mooie gezin. Wat een geschenk om samen met Jan-Pieter voor ons prachtige meisje te mogen zorgen. In dit filmpje een compilatie van beelden van Jan-Pieter en Lotje (op Vaderdag precies acht maanden) want... het is...

Afgelopen zomer fietste ik naar Berlijn. Aan de statistieken te zien, iets waar veel mensen nu van dromen. Maar wat neem je mee tijdens zo’n fietstocht? Mijn backpack heb ik al duizend keer in- en uitgepakt dus dat ken ik wil. Bij fietstassen ligt dat net even anders....

Daar zit ik dan… lekker in het zonnetje met de tuindeuren open. Het is even geleden maar het kan weer. Naast mij ligt lieve Lotje in de wipstoel. Ze speelt met Aap, haar lievelingsknuffel. Telkens wanneer onze blikken kruisen, lacht ze even met de mooie pretoogjes die...

De beste draagzak voor je kindje. Hoe vind je die? Lotje is inmiddels vier maanden en we nemen haar vaak mee. De eerste maanden deden we dat vooral in de draagdoek of kinderwagen. Voor een snelle boodschap (draagdoek) of een dagje uit (kinderwagen) was dit prima. Maar...

Het eerste yogaweekend zit erop. Mooi en intensief. Drie dagen op en neer omdat thuis een lief klein meisje nog steeds niet van de fles drinkt. Het is maar goed dat je van tevoren niet alles weet. 🙃 Met mezelf had ik afgesproken na ieder weekend een korte...

De musjes in de tuin, onze wandeltocht in Nepal en hun liefde voor schaatsen zijn zomaar een aantal onderwerpen die we tijdens het ontbijt bij onze Vrienden op de fiets aansnijden. Rond 09.30 pakken we de boel in. Lotje voeden, een schone luier en dan gaan we er weer...

Trekvogelpad etappe 2. Na een uitgebreid ontbijt trekken we onze wandelschoenen weer aan. Spierpijn! Niet gek want na de bevalling is er praktisch niet meer gewandeld dan naar de douche, het bed of de commode. Vandaag brengen onze voetjes ons gelukkig verder. Van...

Vandaag starten we Trekvogelpad etappe 1: Bergen aan Zee tot Alkmaar. Niet zo bijzonder zou je zeggen. Toch wel, want we lopen voor het eerst met Lotje (10 weken). Waar we normaal gesproken samen aan één rugzak genoeg hebben, is nu driekwart van de bagage voor ons...

Veertien weekenden, vijf wandelmaatjes, zeven jaar en 490 km verder is het zover: Pieterpad check ✅. Samen met Jan-Pieter liep ik de laatste etappe van Valkenburg naar Maastricht. Daarmee liep ik het volledige pad van Pieterburen naar de Sint-Pietersberg....

Mooie verhalen. Ik ben er dol op. Het bijzondere eraan is dat ze overal zijn en je ze zelf kunt zien en maken. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen en de wereld is er vol van. Kijk eens bewust om je heen en geef die glimlach, biedt die helpende hand of vraag...

Fietsreis naar Berlijn. Soms ging het voor de wind, soms was het pittig. In dit blog de dag tot dag beschrijving van onze tweede fietsweek. Een week die begon in het Harzgebergte en eindigde onder de Brandenburger Tor in hartje Berlijn. Hoe ging het? Welke route...

Fietsen naar Berlijn. In juni was het zover. Samen met Maurice (van de Manaslu gang) trapte ik van station Arnhem centraal, via Europa Radweg R1, naar de Brandenburger Tor in hartje Berlijn. Een reis van zo'n 1000km. In dit blog de dag tot dag beschrijving van onze...

Op de fiets naar Berlijn. Hoe leuk! Wat een oefentripje voor Zuid-Afrika zou zijn, wordt dé fietstocht van het jaar. Samen met Maurice, lid van de Manaslu-gang, trap ik via de Europa-Radweg R1 naar Berlijn. Voor de sportman in kwestie appeltje eitje, voor mij een...

John Lennon zei het al. Het leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt. En dat klopt. Zo fiets ik begin oktober niet meer naar Zuid-Afrika maar ben ik uitgerekend van ons eerste kindje. Wat!! Ben je zwanger? Yes, ik ben zwanger. Oké, ik geef toe het was...

De derde week van onze Manaslu en Tsum Valley trekking verloopt niet geheel volgens plan. We kunnen het circuit niet afronden. Balen. Tegelijkertijd brengt dit ook voordelen met zich mee. De druk is van de ketel dus we kunnen de teugels laten vieren. Daarnaast hebben...

Nieuw avontuur. Het kriebelt al een tijdje. Dit keer pak ik het eens compleet anders aan. Ik ga iets doen dat ik nog nooit gedaan heb. Ik ga op de fiets naar Afrika. Eind 2019 vertrek ik en de aankomende maanden houd ik me bezig met de voorbereidingen. Wat heb ik...

Time flies. Week twee staat voor de deur. We bevinden ons achterin Tsum Valley. Een vallei die slechts op een manier te bereiken is, en dat is via het pad dat wij belopen. Het traditionele Tibetaanse boeddhisme leeft er volop en er is geen toerist te bekennen....

Yes! Deze maand volg ik een Yoga Teacher Training in Nepal. ‘Wil je dan yogadocent worden?’ Nou nee, niet perse. Ik doe het vooral voor een stukje ontwikkeling. Sinds ik in 2015 met yoga in aanraking kwam, voel ik me beter. Bij de yogaschool leer je vooral asanas...

Nietsvermoedend ben ik aan het werk wanneer er ineens drie blije mensen voor mijn neus staan. Daar zijn ze: Jan-Pieter, Jacobyn en Maurice. Hoewel ze elkaar niet kennen, hebben ze elkaar al weten te vinden. Leuk! Na een portie momo’s, het vervullen van de nodige...

In december ga ik een heel groot dingetje van mijn bucketlist afvinken: Everest Base Camp (EBC). Ok, ok… het is niet de top maar ook van Base Camp word ik heel blij. Samen met Raman ga ik een poging wagen. Omdat dit niet zomaar een bergwandelingetje is, bereiden we...

Twee Belgen, vier Duitsers en veertien Nederlands. Na een grote knuffelsessie op het vliegveld gaan ze weer naar huis. Het was gezellig! Veel gezien, veel gedaan en veel gelachen. Superleuk om deze groep positievelingen rond te mogen leiden in het fascinerende Nepal....

Naar de Schwäbische Alb als wandelambassadeur voor Duitsland Actief. Voordat we vertrokken, hadden we geen enkel idee wat we van dit gebied konden verwachten. Maar vier dagen hiken in deze regio heeft ons aangenaam verrast. We vragen ons eigenlijk meteen af, waarom...

Ken je dat? Die keuze tussen gevoel en verstand? Bij mij is deze vaak snel gemaakt. Verstandig? Dat denk ik niet. Maar het voelt vaak wel heel goed. 😉 Mijn trip naar India was zo’n typisch gevalletje gevoel. Alle signalen wezen op een no-go (overvolle agenda,...

Yoga in Nepal. Oftewel tijd voor mezelf. Dat heb ik nodig na begeleiding van twee groepsreizen. Een lang weekend Qatar had ik zelf bedacht maar het universum dacht daar anders over. Een fout in de vluchtwijziging bepaalt dat ik nog een week in Kathmandu zit. Ik baal…...

Het is weer zover. Een aantal mooie wandeldagen staan voor de deur. En... vanwege Pasen is een extra wandeldagje mogelijk. Maar wat stop je nu allemaal in je rugzak tijdens zo'n wandeling? Het antwoord is kort. De ideale paklijst is persoonlijk en bestaat dus niet....

“Go once a year someplace you’ve never been before”, zei Dalai Lama ooit. Een uitstekend plan, behalve dat ik van ieder jaar liever iedere maand maak. Deze maand is Vlieland aan de beurt. Een Nederlands eiland en gemeente met één dorp genaamd Oost-Vlieland. Op...

Reizen met de trein door China. Voor veel reizigers dé manier om het land te ontdekken. Niet zo gek aangezien China een uitstekend georganiseerd en goed onderhouden spoorwegnetwerk heeft. En ook vanwege de lange afstanden is reizen met de trein ideaal. Maar hoe werkt...

Een aantal weken geleden werd ik blij verrast door mijn lieve collega en vriendin Grietje. Ik krijg een briefje in m'n handen gedrukt met een aantal superlieve en mooie woorden, en de uitnodiging voor een gezellig weekendje weg. Omdat ik het verdiend...

Nutteloos bankhangen, je stierlijk vervelen, teveel geld uitgeven, verplichte (familie)bezoekjes, saaie schoonmaakklusjes, stiekem toch weer achter die laptop kruipen, onnadenkend Netflixen, in de stad hangen en te diep in het glaasje kijken… Allemaal redenen om eens...

Heb je een vraag?

Of wil je meer informatie over de reis naar Nepal?

Neem dan contact met me op via: